BlooDRaiN

"Si Vis Pacem Para Bellum" Jesteśmy tu by zawładnąć Cabalem xD "Veni Vidi Vici" I nie poddamy się bez walki "Iacta Alea Est"

  • Nie jesteś zalogowany.
  • Polecamy: Moda

#1 2008-05-30 07:21:39

Arramas

Football Master

Zarejestrowany: 2008-03-24
Posty: 141
Punktów :   

poradnik dla bladera by xadmir

Na początek warto pomyśleć nad tym, czy nasz Blader będzie robiony pod set Matrial (czyli taki jaki został dla niego przeznaczony przez twórców gry) lub pod set Armour (tzw. Heavy Blade). Już tutaj mamy pierwsza kwestie, która się nie zmieniła. Idziemy w build Heavy.
Po pierwsze set daje więcej defa kosztem def rate, którego BL ma dużo więc nie jest to wielka strata. Po drugie powód może banalny, ale set Armour wygląda 100 razy lepiej niż Martial

Skoro zaczęliśmy od wyboru secika pomyślmy teraz o broni. Oczywiście wybieramy 2x Blade, ponieważ mają więcej ataku niż katany.

Teraz co nieco o statystykach naszego przyszłego Pana i Władcy
Żeby sprawnie rozplanować sobie gdzie i ile przyznamy punktów należy znać wytyczne pewnych itemów, które będziemy chcieli w przyszłości założyć. Tak np.: Osmium Armoursuit +6 2 slotowy ma wymagania: Str: 445 Int: 56 Dex: 111
Więc Trzeba zadbać, żeby na ok. 90-95 lvlu takie statystyki mieć. Nie można zapomnieć również o secie Mithrill, który wymaga dość dużej ilości Dex (ok. 350) Więc i o to musimy zadbać. Zanim jednak będziecie na takim poziomie, aby wkładać Osm +6 lub Mith sety czeka was długa, średnio przyjemna droga 
Do ok. 50 lvla nie będziecie mieli na tyle dużej nadwyżki pkt, żeby móc szaleć w statystykach więc rozdajecie punkty pod Growth, który znajduje się u góry okna po wciśnięciu litery C
Growth będzie nam towarzyszyć do końca gry, co jest pewną zmianą, która została wprowadzona w EP II (kiedyś Growth był do 100 lvl obecnie do 170 czyli max jaki możemy osiągnąć). Staty potrzebne na ostatni Growth dla Bladera to:

Str – 159
Int – 28
Dex – 160

Więc takie staty są niezbędne dla naszej postaci jeżeli myślimy o awansie w Class Rank ( a warto bo od wejścia EP II growthy dają nam hp, def, możliwość łączenia kilku bufów jednego rodzaju oraz kilka innych dodatków )

Gdy już uzyskasz wszystkie wymagania pod Growth, Mith set (dex) oraz Osm +6 (str) resztę pakujesz w Str bo będzie potrzebny pod Osmium +7 (nie pamiętam wymagań dlatego napisałem o +6) Str i Dex u Bladera dają to samo więc nie musisz się martwic, jak dasz np.: 390 a nie 350 w dex (zresztą zawsze istnieją takie cuda techniki jak Extract Potion, dzięki którym można odjąć punkty od statystyk i rozdzielić na nowo[tu pozdro dla Ciecha, który się ładnie namęczył i puścił dużo kasy na taka zabawa ])

Dobra następna kwestia są skile. Mamy 3 rodzaje skili: Sword, Magic i Upgrade.
Zaczne od Sword:
Nie będę się tutaj rozpisywał na temat każdego ze skili, lecz napisze o tych używanych od początku lub w późniejszej części gry (będą to głównie skile od Mastera w górę)
Dash – dzięki niemu szybciej się poruszamy. Kupujemy obowiązkowo i dajemy na 9 lvl, który jest maksimum w tym skilu
Fade Step – szybkie cofnięcie się do tyłu. Bardzo przydatne np.: na pvp. Kupujemy i dajemy na 9lvl (też max)
Assault – szybki skill, którym atakujemy doskakując do przeciwnika. Szybki i przyjemny. Dajemy na 9lvl
Vital Intefere – jeden z moich ulubionych, Szybki skill stunujący przeciwników przed Tobą (dzięki stunowi mob/gracz stoi nieruchomo przez 5 sekund co na wyższym lvlu ratuje nieraz życie). Bardzo dobry, aby zapełnić dziurę w combo jeżeli nie wyrabiamy się z czasami. Dajemy na 9 lvl.
Storm Grind – the best ever . Niedośc ze na 20 lvlu ma ładnego kopa to jeszcze bardzo często wywraca przeciwników. Maxujemy na 20 lvl i używamy jak często się da (dobry i na PvE i na PvP)
Force Kick – tutaj wielu bardziej doświadczonych graczy może mówić ze skill niepotrzebny ale na PvP! Sprawdza się świetnie, a głównie wtedy gdy wizz lub FA uciekają nam na drugi koniec ekranu. Ma bardzo duży zasięg i jest zabójczo szybki + daje szanse na krótkiego stuna. Mimo tragicznego Cool Time(20lvl – 96sec) maxujemy na 20lvl i używamy tylko na PvP (chyba, ze ktoś chce sobie doskoczyć do moba)
Mirage Grind – mam mieszane uczucia co do tego skila, ale musze przyznać ze przed EP II używany bardzo często. Dobry na PvE, na PvP już mniej przydatny. Również na 20lvl
Twin-moon Slash – Jedyny dystansowy skill Bladera z zakładki Sword. Bardzo przydatny na moby, ponieważ często je wywraca i jest szybki (na 9lvl Cool i Cast time 2,3 sec). Oczywiście kupujemy, dajemy na 9lvl i używamy w combo na mobach (chociaż na pvp tez się bosko sprawdza, ale to już tajemnica )
Blade Cry – kiedyś skill bardzo przydatny, obecnie nieużywany przeze mnie po wprowadzeniu EP II (widzicie jak to EP II namieszało xD). Dobry do momentu, gdy nie osiągniecie rangi Completer. Na razie na 9lvl, gdy przestaniecie go używać wycofać lub podnieść na 15lvl i czasami się nim pobawić (polecam go wywalić bo miejsce zajmuje )
Blade Scud – nasza perełka, która niezmiennie od starych dobrych czasów zostaje na 9 lvlu. Skill świetny, chociaż trochę stracił na wartości i uznaniu graczy, bo skill z Completera jest szybszy a równie mocny. Imo bez niego nie obejdzie się w grze. Kupujemy gdy tylko wbije sie GM i podbijamy na 9lvl.
Lightening Slash – ostatni ofensywny skill, na który warto zwrocic uwage. Krótko mówiąc: świetny cool i cast time + boski dmg = używać non stop kiedy i gdzie się tylko da 
Oczywiście na 9 lvl nie więcej.

Skoro już wiecie czym się bić to pora na Buffy(wszystkie na 20lvl):
Blade Force – dodaje nam ataku, dobre w początkowej fazie gry
Blade Aura – również dodaje ataku, lecz więcej niż Blade Force dlatego używamy go w pozniejszej fazie gry.
Soul Blade – najlepszy dopal do ataku, zastępujemy nim później Blade Aure
Iron Skin – dodaje nam hp oraz Def
Aura Barier – również dodaje hp i Def, lecz Defa trochę więcej (później możemy używać oba te skile razem wiec nie wycofujemy Iron Skin)
Mirage Step – dodaje nam Def Rate co jest bardzo przydatne gdy stoimy w grupie mobow.
Concentration – tego nawet nie kupujcie. Dodaje Hit Rate, ale ze używamy combo to trafiamy zawsze wiec jest to zbedny wydatek
Intense Blade – NIE NIE NIE i jeszcze raz NIE! Przereklamowany badziew, który nie dziala z najmocniejszymi skilami (GM i Com) Sam padlem ofiara tej super reklamy Szkoda wywalać 4kk na ten syf.
Instant Immunity – wg mnie najlepszy buff jaki mógł dojść na EP II jeżeli chodzi o PvP. Daje nam na krotki okres czasu odporność na unieruchomienie 100%, co wg mnie jest jedynym skutecznym sposobem na debuff FB, który nas unieruchamia. Warto kupić, jeżeli myślicie o pvp.
Resist Barier – nigdy go nie używałem, ponieważ nie było okazji kupić Nie napisze czy dobry czy zły, ale z wypowiedzi innych podobno opłacalny
Intuition – najlepszy buff jaki dostal BL w EP II. +33% Flee Rate na ok. 30 sekund ratuje życie w Dungeonach takich jak B2F. Kupić obowiązkowo 
Field to Fear – jedyny debuff Bladera. Warto kupic bo zabiera duzo defa przeciwnikowi co jest całkiem dobre. Nie jest niezbędny, jednak warto się w niego zaopatrzyć.

Teraz krótko o magii:
Są tu 2 godne uwagi skile:
Regeneration – dzięki temu skilowi nasze HP samo się odnawia. Bardzo przydatne szczególnie w początkowej fazie gry (później używane sporadycznie). Mimo wszystko polecam trzymać do końca gry bo nie jest to skill drogi, a miejsca w magii mamy i tak nadmiar.
Resist Intension – Zwiększa nasze odporności na stuny itp. o 10%. Średnio przydatne, można kupić jak ma się nadmiar gotówki (na pewno lepsze od Concentration) Osobiście używam bo lepsze to od Concentration
Poza tymi dwoma skilami kupujemy 3 najsłabsze arrow’y do skilowania.

Upgrade:
Tutaj nie ma co się rozpisywać za dużo:
2x Def
2x Atak
Hp
1x Def Rate (Sixth Sense)

Teraz postaram się sie opisać najbardziej sporna kwestie wśród wszystkich Bladerow, czyli set do którego powinno się dążyć. Teorii jest tyle ilu graczy, ale wg mnie bardzo dobrym i „wmiare” dostępnym sprzętem jest:

*Osm Armoursuit +7% Sword Amp + 100HP.
*Osm Armourhelm +8%Rate +20% Crit DMG
*Osm Armourgloves +7% Amp w slocie (lepsze to od 20 ataku a amp w rekawicach coraz częściej spotykany)
*Osm Armourboots +7% Sword Amp +100HP. Jest jeszcze możliwość kupna bucików of Will +240hp co nie jest najgorszym rozwiązaniem, ale bardziej przychylam się do ampa 

Teraz broń:
2x Osmium Blade +20% Critical Dmg (razem 40%). Można pokusić sie o znalezienie craftowanych Osmium Blade’ów of Deathblow +16% Dmg +20% Dmg, ale koszta takich perełek są straszne.

Jeżeli chodzi o biżuterię, to wole się nie wypowiadać bo zbyt dużo możliwości zależnie od tego gdzie idziemy (dungeon, exp, pvp wszędzie używa się innych świecidełek). Mogę komuś to opisać na PW lub GG.

Chciałbym zaznaczyć, ze set który opisałem jest bardziej pod (a raczej w 100%) pod PvP. Jednak na PvE tez sobie radzi nienajgorzej.

Na sam koniec zostawiam sobie opis tego co przeważnie jest pomijane we wszelakich poradnikach tzn. jakie rangi mieć na dany lvl. Po swoich doświadczeniach z zaniedbaniem rang musiałem przez około miesiąc nadrabiać zaległości w tej średnio przyjemnej rutynie czyli SKILOWANIE.
Żeby gra w późniejszej fazie była przyjemna polecam takie rozwiązanie:
80LvL – Grand Master w Sword w magii co Bozia da . Wybrałem prog 80lvl ponieważ wtedy wchodzimy do UG, gdzie skill z Gma bardzo się przyda
95lvl – Transcender w Sword, w magii minimum Master. Na tym Lvlu wchodzimy do FGR oraz wybieramy nacje (Procyon lub Capella). Od tego momentu również zaczyna się powoli prawdziwa gra.
110lvl – Dual Transcender (sword i magia). Wchodzimy do LS, myśleliście, ze w FGR było trudno i nagle szok. Moby ścinają was na 2-3 hity bo macie tego marnego Mastera w magii. Każdy awans w rangach daje cenne hp oraz pkt w statach wiec warto przed wejściem do LS mieć tego duala i na zawsze zapomnieć o skilowaniu.

Skilowac najlepiej za pomocą Magii w czym pomoże nam skill z upgrade Change Force Magic to Sword, który kupimy od rangi Exper w PL u instruktora. Jest to naprawdę świetny skill. Jedyna wada jest taka, ze zajmuje nam cenne miejsce w upgrade (co jest kolejnym powodem, żeby skilowanie zakończyć jak najszybciej).

Zapewne wielu z Was doszuka się tutaj wielu błędów, stwierdzeń które wg nich są śmieszne lub błędne. Jednak jest to tylko gra, a to co napisałem powyżej to wskazówki, które każdy może wykorzystać lub nie. Po drugie każdy ma swoja unikalna technike gry, która wg niego jest najlepsza, ale żeby wyrobić sobie własne nawyki trzeba trochę pograć i wiedzieć o danej postaci cokolwiek. To „cokolwiek” starałem się tu zamieścić.


http://img45.imageshack.us/img45/7973/beztytuuuf7.png

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.granarutopbf.pun.pl www.errf.pun.pl www.highriskboys.pun.pl www.gra-komunikacyjna.pun.pl www.margonem.pun.pl